Att hjälpa våra kunder bli konkurrenskraftigare och växa ligger i vårt DNA och det är en självklarhet för oss att ligga i framkant inom AI-området för att fortsätta leva upp till den ambitionen.
Mikael är specialiserad inom kartläggning och tillämpning av AI utifrån ett strategiskt verksamhetsperspektiv. Han har stor erfarenhet av organisationsutveckling och strategisk kommunikation utifrån ett långsiktigt varumärkesperspektiv. Mikael är även VD för marknadsföringsbyrån Konovalenko.
Kalle är AI-konsult och specialiserad inom generativ AI, framförallt inom områdena innehållsproduktion och praktisk implementering. Han har sin bakgrund i byråvärlden och har framförallt arbetat med varumärkesstrategi men har även erfarenhet inom områdena design, bild och copywriting.
Felix är designer och animatör och kan med hjälp av AI ta fram stilsäkra och enhetliga bilduppsättningar och designmönster. Han har under lång tid arbetat med varumärkesanpassad design och har ett holistiskt perspektiv på bild, färg och form.
David är webbutvecklare och har särskild kompetens inom integrationer och anpassning av digitala arbetsflöden. Resultatet blir sömlösa system av AI-modeller som är enkla att implementera och använda i praktiken.
Ledningsgruppen på Sjöbergska bidrar med kompetens inom affärsutveckling och strategiska initiativ
Koncern-VD
Affärsutvecklare
Affärsutvecklare
Vi har under lång tid följt hur AI vuxit fram, från ett forskningsområde som gick under radarn till explosionen vi sett den senaste tiden. Approachen vi valt är gränsöverskridande och flexibel, något vi tror är helt nödvändigt i och med den snabba utvecklingen inom AI. Därmed kan vi röra oss fort och skräddarsy lösningar utifrån specifika behov, men alltid med samma mål – att hjälpa kunden implementera och arbeta med AI för att skapa maximalt värde för såväl er som era kunder.
Vårt förhållningssätt till AI är tydligt, vi varken vill eller tror AI kommer ersätta mänskliga kvaliteter fullt ut. Det är vi som behöver definiera vad AI ska ha för förmågor och vad det ska användas till. AI kan förvisso redan göra flera sysslor bättre än oss men det är för att vi tillåtit den att göra det, precis som vi gjorde med miniräknaren.
AI kommer spela en stor roll på morgondagens företagsarena, men AI är inte ett självändamål, det är ett verktyg som ska tillämpas för specifika uppgifter. Målet är inte AI, målet är du och din verksamhet, det är ni som ska bli bättre, effektivare och konkurrenskraftigare.